Självkänslepepp

Typ hela livet har jag lidit av dålig självkänsla och dåligt självförtroende. Känslan av att inte duga, vad jag än gör, ligger ständigt i bakhuvudet. Det är ett riktigt jobbigt handikapp som begränsar mig väldigt mycket. 

Att som 30-årig gift småbarnsmamma dras med detta är otroligt tungt. En känsla av att vara värdelös och en dålig mamma och fru. 

Jag har svårt att ta till mig positiv kritik, det negativa är alltid det som går in. Kommentarer om att jag är fin kan jag inte ta till mig, jag liksom förutsätter att den som säger det ljuger för att försöka göra mig glad.

För ett par veckor sedan tog vi tag i saken och gjorde varsin pepptavla. Vi plockade fram korgarna med scrappingmaterial och satt sedan vid matbordet och klippte och klistrade. Förutom att det resulterade i två tavlor var det roligt att göra någonting tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar