Eriks rum under konstruktion

Blev lite ommöblering på övervåningen idag. Eriks säng flyttades in på hans rum och jag passade på att få upp några tavlor och en ljusslinga. 


Sängen är köpt på en Facebook-loppis. Vi hämtade den i Kalmar förra sommaren. Köpte den av en gammal kollega för 300kr. Ljusslingan köpte jag på ICA förra våren. Ångrar så att jag inte köpte en till. Är så härliga färger. 


Björnen har min yngsta kusin målat till Erik. Bokstavstavlan fick Erik i doppresent. Den med siffror har jag köpt. 

Tycker att det är extra roligt att rummet Erik har är det som hans farfar hade som liten. Tapeten är, liksom de flesta i resten av huset, original från när huset byggdes på 50-talet. Det enda lagret tapet på väggen. Så småningom ska det tapetseras om även där inne. Just nu klurar vi lite på om vi själva ska ta gästrummet som vårt sovrum och låta barnen få dela på vårt stora rum. Blir det så blir Eriks rum kanske kontor istället. Ingenting är bestämt, vi får se helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar