Hörseltest

Då och då går jag in på jobbmailen för att hålla mig uppdaterad om viktiga saker som informeras om på mail samt för att se till att lösenordet inte går ut.

I måndags kväll hade min chef skickat ett mail där hon undrade om jag hade möjlighet att komma till jobbet och göra ett hörseltest. Det hade jag, så igår tog jag barnen med mig och traskade in på jobbet. Det blev både hörseltest och en pratstund med några av jobbarkompisarna. Kul att chefen tänkte på mig och inte bara de som är inne och jobbar.

Allt såg bra ut, förutom en ton på högsta frekvensen. Där skilde det lite väl mycket mellan höger och vänster öra och då var sköterskans instruktion att skicka remiss till ÖNH, Öron-Näsa-Hals, på sjukhuset för ställningstagande till ev. vidare kontroll. Så antingen hör ÖNH av sig genom en kallelse, eller så hör sköterskan av sig och meddelar att allt är lugnt. Jag upplever ju inga problem med hörseln, så jag tänker att allt är okej. 

Barnen då? Jo, medan jag satt med hörlurar och tryckte på en knapp varje gång jag hörde en ton så lekte Erik på Sörgården med, för honom, okända personer och Ludwig sov. Det hade gått bra med Erik efter att jag gått och stängt dörren. Jag hoppas att det går lika bra den dagen vi väljer att sätta barnen på förskolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar