Att uträtta snabba ärenden med en ettåring

I fredags fick jag mycket ont i övre delen av magen, samma typ av smärta som när jag fick åka in till akuten för precis en månad sedan. Fick en tid på jouren samma kväll och blev, efter att läkaren klämt och känt, skickad till kirurgakuten. Efter några timmar fick vi åka hem igen och med mig fick jag ett recept på andra smärtstillande, eftersom varken paracetamol eller ibuprofen hade gett effekt. Eftersom apoteket i Mariannelund inte är öppet på helgen fick jag vänta tills idag med att hämta ut medicinen, om jag inte hade velat åka till Eksjö eller Vimmerby i lördags vill säga. Men att åka bara för det kändes lite onödigt. 

Såå... Idag satte jag barnen i bilen och åkte till Mariannelund. Först in på apoteket, som tur var inte mer än ett par personer före oss. Är man ett år och heter Erik är det otroligt lockande att plocka bland allt som står i lagom höjd. Fick med mig det jag skulle och åkte vidare till ICA, behövde köpa fika tills ikväll och blöjor. Ludwig i vagnen och Erik gåendes. Hann knappt komma in innan min äldsta son hade plockat till sig två bananer. Som han för övrigt tyckte skulle ätas på med en gång. Med skalet på. Hela turen inne på ICA var ungefär som på apoteket, allt i lagom höjd skulle tas med. Tillslut fick han bära ett paket kex. Det hamnade på golvet ett antal gånger så när vi kom hem och öppnade paketet föll det ut en massa smulor. Men smulor går också att äta. Helst om man är en liten pojke. Eller en hund. 

Snabba ärenden tillsammans med en ettåring tenderar att bli ganska långsamma ärenden. Men det är ju inte som att vi har jättemycket för oss om dagarna, så om halva dagen spenderas i affären spelar ju egentligen ingen roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar