Kontraster

Från att ha haft extremvärme på över 30 grader i många veckor, vilket inte kan ha undgått någon, har vi nu 17 grader och regn. Regnet behövs för all del, det har varit tråkigt torrt och brunt vart man än vänt sig så för växtligheten är det guld. Jag hoppas att värmen kommer tillbaka så att vi får en skön sensommar/förhöst. 

Här hos oss har det regnat hela dagen. Solen gick aldrig upp idag så mörkret har legat och lurat, såpass att jag redan klockan tre på eftermiddagen fick börja tända lampor i de rum vi vistas i. Redan vid lunch fick jag tända taklampan i matrummet. När hände det senast? 

Tyvärr åskar det också vilket gör att Timjan är på mig som en igel. Jag tycker det är mysigt, men Timjan är rädd av någon anledning. Du må tro att det var jobbigt förra helgen när vi hade extrema åskväder ett par nätter. Då verkade hon bara reagera på blixtarna, men idag mullrar det bara och hon skakar som ett asplöv och vill helst sitta i mitt knä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar