Borta bra men hemma bäst

I helgen har vi besökt mina föräldrar. Pappa fyllde år i veckan som gick så vi åkte ner för att fira honom. Med oss hade vi hans present, ett älgtorn som Håkan byggt. 


I lördags åkte pappa och Håkan till skogen för att ställa det på plats medans jag tog med mig barnen, mamma och syrran med mig och åkte till Kalmar. Ironman pågick så ute i Hansa City var det lugnt. Vi började inne på Modehuset (kläder till både Erik och mig), tog en fika och fortsatte sen på IKEA. 


Mot slutet hade jag två griniga ungar så sista halvan fick vi gå igenom snabbt. Men jag tror att jag fick med mig det mesta som jag från början tänkt att jag skulle köpa. Ville i och för sig ha en matta att ställa gungstolen på men hittade ingen som passar. Får leta vidare i nätbutikerna. Får jag önska fritt skulle jag vilja ha en ljusgrön rund liten matta, kanske runt 90 cm i diameter. Tipsa gärna om du ser någon! 

Idag, när vi ätit lunch, åkte vi hem. Eftersom båda barnen sov hela vägen hem så var det inte helt lätt att få Erik att somna ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar