Ordning och reda

Om det är någonstans det väldigt lätt blir rörigt så är det mitt skrivbord. Alltid. Hur mycket ordning jag än försöker ha så går det fort att röra till det. Men nu får det vara nog. Det är så knöligt att sitta där när det är stök överallt. 

Håkan och jag har varsitt skrivbord i hobbyrummet, och varsin hylla ovanför för att slippa ha allt på just skrivbordet. Den där hyllan har mest blivit en avlastningsplats när skrivbordet varit fullt, men nu är det slut med det. På min hylla har jag numera pärmar, tidskriftssamlare, dokumenthylla och pennor. Annat småplock, som t.ex. hålslag, häftapparat och dymo med tillbehör, har fått ta plats i lådor i hurtsen under bordet. 

Är så himla nöjd med städinsatsen. Hoppas att det går att hålla det såhär nu. Tyvärr är hobbyrummet ett rum som inte prioriteras när det gäller att vara städat. Det är ett gemensamt beslut just för att det är vårt hobbyrum och hobbyprylar ska kunna få ligga framme. Men å andra sidan behöver skrivbordet vara rensat om man ska få plats att utföra sin hobby där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar