Fantastisk äppelkaka

Idag fick barnen och jag besök av Svanhildur. Hon körde hela vägen från Nybro för att umgås en stund och sedan utforska området häromkring. Vi pratade om allt och ingenting över kaffe och äppelkaka. För övrigt den bästa, om inte enda, äppelkaka jag gjort. 


Erik och jag gick ut i trädgården efter frukosten och plockade äpplen (läs: jag plockade och Erik åt, både fina och mindre fina, äpplen). Vi fokuserade på fallfrukt under äppelhäcken, 12 vackert uppradade träd av sorten Sävstaholm. 


Vilken kaka det blev! Den ska definitivt göras om, ska testa med andra frukter och bär också tänker jag. Päron borde bli gott, det använder jag allt för sällan. Valde att servera kakan kall med vaniljsås idag men jag tror att den gör sig alldeles utmärkt ljummen med vaniljglass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar