Ludwig klarar sig ett tag

Tillbringade förmiddagen i Eksjö, hela familjen. Först hämtade vi inte mindre än 9 paket mjölkersättningspulver till Ludwig. En tjej i en Facebookgrupp sålde dem för 800 kr då hennes barn inte åt den sorten. Jag visade intresse men räknade ut att de pengar jag skulle spara in på att köpa av henne skulle jag förlora på att köra fram och tillbaka till Eksjö. Tjejen ville dock verkligen bli av med ersättningen och erbjöd mig att för dem för 550 kr. En snabb överläggning med Håkan och priset godkändes, förutsatt att hon kunde vänta tills jag hade ärende in till Eksjö, vilket var idag. Det kunde hon, så idag hämtades det som sagt. Det går åt runt ett paket i veckan så nu klarar vi oss en stund.


Mitt ärende var till kvinnohälsovården för efterkontroll efter förlossningen. Håkan och Erik passade på att utforska öppna förskolans lokaler under tiden medan Ludwig fick hänga med mig.
En kort tur till Intropris för att kolla lite och därefter handling på Lidl. Det händer typ aldrig, om det inte är nått specifikt som eftersöks. Vi fick tag på det som stod på listan, plus lite till. Men så är det ju alltid. Bl.a. köpte vi en frukt- och svamptork så nu kan vi torka svamp till hösten utan att behöva ha svamp på tidningar i hela huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar