Ätbar bodyscrub

Jag är ju inte direkt storkonsument av hudvårdsprodukter men för ett par månader sedan provade jag att göra egen bodyscrub med socker och olja. För lite doft av fräschhet tillsatte jag citronskal och citronsaft. Enklare än att baka sockerkaka och man behöver inte vara rädd för att få den i munnen när man skrubbar ansiktet, den smakar ju liksom bara sött. När jag låg inlagd hade jag den inte med mig men märkte skillnad direkt, framförallt i ansiktet. Häromdagen när barnen var lugna samtidigt så passade jag på att göra en omgång till. 


1 del olja (jag valde olivolja)
2 delar strösocker
Citronsaft
Citronskal

Välj ut en bra burk att ha scruben i och fyll den med socker. Mät hur mycket socker du har och ta hälften så mycket olja som sockermängd, lättast är att blanda i en lagom stor bunke. Tillsätt citronsaft och finrivet citronskal. Blanda väl och häll tillbaka i burken.

Med en fin etikett blir det en bra present. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar