Värmen påväg tillbaka?

Farmor och farfar har varit här i eftermiddag. Vi satt på uteplatsen och drack kaffe. Paj åt vi också, med rabarber, hallon och jordgubbar. Svängde ihop den strak innan "di gamle" dök upp. Gott gott. Vi diskuterade både det ena och det andra. Trevligt när de är här och hälsar på.

Nu har jag beställt pärlor också. Måste komma igång med det där halsbandet som mammas jobbarkompis ska ge bort till en fotograf. Och så ska Elin ha smycken till studenten. Fast hon vet ju inte vad hon vill ha, så jag får väl eventuellt beställa i veckan igen, om hon hittar något hon vill ha som jag inte redan har. Och mamma vill ha ungefär likadant halsband som jag har, fast i blått (mitt är rosa).

Fint väder har vi haft idag. Riktigt kanon. Mor och far har jobbat i trädgården på förmiddagen medan jag var i kyrkan. Hälsade på farmors gamla kusin och blev kallad "lilla vän". Jaja, allt är ju relativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar