Det blir som det blir när det är som det är

Nyss hemkommen från ett träningspass. Det tar lite längre tid nu, då jag fått lika många övningar till. Fast för nacken. Men det skulle kännas bra om den blev bättre. I alla lägen är man ju ganska beroende av att nacken är rörlig. Sist jag var och pratade med sjukgymnasten kollade hon nacken och konstaterade att jag är väldigt stel. Så i måndags tänkte jag att jag skulle ringa till Linnéaskolan efter träningen, och beställa tid för massage. Men icke sa nicke. När jag kom hem och läste tidningen läste jag att de har stängt p.g.a. dålig ekonomi. Tack för det, televerket. Där rök mitt presentkort, som jag hade tänkt utnyttja nu innan det går ut strax efter mitten på maj.

Nu blir det en snabb dusch innan det blir promenad upp till Arbetsförmedlingen. Ska skriva på papper som kommer ge mig pengar om några veckor. Fast pengarna ska komma från Försäkringskassan, så man kanske aldrig kommer att få se dem? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar