Imorgon kommer träningsvärken att vara ett faktum

Sådär ja. Då var svetten borttvättad och magen påfylld med äggmacka och chokladmjölk. Har nämligen varit i Kalmar med KUL-gruppen och spelat Lasergame ikväll (är tre år sedan jag spelade sist, även då med KUL-gruppen, och den gången ådrog jag mig en ledbandsskada i vänster fot). En hel timme höll vi på. Gissa om jag är trött som en gris. Timmen gick iaf fortare är väntat. När vi hade spelat i kanske fem minuter kände jag bara "Hur sjutton ska man orka en timme?", men den där timmen gick som sagt fortare än vad jag hade trott, gör helt plötsligt tog musiken slut och vi blev ombedda att gå och "registrera" våra vapen på laddningsstationen och sedan gå ut.

På morgonen fick jag ett sms från mamma där hon bad mig att hänga upp tvätten. Pysslade med lite annat innan och när jag väl kom ner i källaren så öppnade jag maskinen som vanligt. Men sen slutade likheterna med en normal tvätturtagning. I maskinen låg dyngsura dukar som verkligen gick att krama vatten ur, utan att man behövde anstränga sig det minsta. Det hade helt enkelt inte fungerat som det skulle. Så det var bara till att köra ett specialprogram: Centrifugering.

När kvällen kom begav jag mig till fots mot Ansgarsgården. En annons i dagens tidning utlovade nämligen underhållning i form av teater. Efteråt serverades saft och bullar för 30 kronor. Pengar som gick till nått välgörande ändamål, som jag för tillfället inte kan komma ihåg. Thomas frågade i alla fall om jag ville följa med och spela Lasergame (fick mail om det förra veckan), och efter att ha överlagt med mig själv ett litet slag så svarade jag ja. 15 personer var vi som åkte in. Mitt lag vann. Vi hade typ tusen poäng mer än de andra. Vi får väl se hur många av oss som rör sig obehindrat imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar