Rivsår både här och där

På förmiddagen åkte mamma, pappa, Olivia, jag och Leif (granne) till hans sambos sommarstuga på Öland. Min avsikt var att, om vädret tillät, ligga och sola. En ställning skulle plockas ner och återlämnas. Ställningen har mamma och pappa lånat för att kunna nå att måla. När den var nedmonterad och inpackad i bilen tog vi tag i trädgården. Pappa körde motorsåg, tog ned stora syréngrenar. Mamma och jag släpade dem till baksidan och la dem på hög. En stooor hög. Eller... det blev två stora högar. Gräs klipptes, jag klippte av allt smått som blir stora buskar om det får växa. Fikade gjorde vi också. När vi skulle hem blev vi fast i kö precis när vi kom ut ur Färjestaden. Det hade nämligen skett en trafikolycka på Ölandsbron.

När vi kom hem tog jag min stora filt och la mig på baksidan för att sola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar