Att byta en tröja

Rundan till Kalmar började med att jag hade två polismotorcyklar bakom mig hela sista biten 1-väg fram till Karlsrorondellen. Vid dämmet stod en blinkande polisbil. Gissar att de hörde ihop. Fortsatte ut till Varvsholmen och plockade upp mamma.

Försökte byta min tröja på Sisters, men se det gick inte alls då jag inte hade något kvitto, för det MÅSTE man ha. Tjurig till tusen var hon, expediten. Vidare till Maxi där träningsjackan skulle bytas. Där efterfrågades inte ens kvitto. Vi lämnade bara in den stora jackan och fick gå in och leta upp en som passade. Simple as that. Ett besök på Change gav ett tillskott på badkläder. En bikini inhandlades (överdel och trosor) för halva priset, nämligen den nätta lilla summan av 310 kronor. Helt underbart kändes det då jag fick ett nytt presentkort på resterande 90 kronor av de fyrahundra som fanns där från början. Tittade in en sväng på Eurosko när vi ändå var i närheten. Hittade inga som jag föll för direkt, men jag vet lite mer vad jag är ute efter. Tar en runda till Ohlssons imorron tror jag.

Det visade sig att Elin har Sisterskvittot föresten. Det låg i påsen så hon tog ur det då påsen lades i sorteringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar