Pengar, pengar

Var uppe på AF på förmiddagen. Skulle träffa en handläggare där klockan 11. Inget konstigt alls. När klockan blev tjugo över elva frågade tjejen i receptionen vem jag skulle träffa. Jan, svarade jag. Han är inte här, sa hon då. Nähe, men kunde du inte frågat förut, när vi var många som väntade, om det var någon som skulle träffa denna man. Jaja. Hon skrev i alla fall under min ersättningslapp. Innan jag gick därifrån fick jag fyra A4-papper i min hand. 182 jobb jag kan söka, tycker hon. Men hallå. Mer än hälften är sommarjobb. De ligger fortfarande kvar i listan på Platsbanken även om man kryssar i "Dölj sommarjobb". Knappt några är ens här i närheten.

Imorgon förmiddag ska jag jobba. Personalen ska på möte, och poolen kunde inte. Så 3,5 timmar ska jag tjäna lite pengar på. Hoppas på fint hyfsat väder så vi kan gå ut och gå.

Var föresten i Kalmar idag och beställde slipade solglasögon. Ja, det ska bli skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar