Nybro marken anno 2009

Jobbet gick fint. Var ute på promenad på förmiddagen, alldeles lagom temperatur. När jag jobbat klart blev det lunch hemma med mor och far. Därefter åkte mamma och jag till stan. Efter ett kort besök på församlingsexpeditionen, där mamma skulle skriva under något protokoll, gav vi oss upp till stan. Nybro marknad, som alltid första fredagen i maj (om inte första fredagen är den 1:a). Hur som helst... Stig (Davidson) lurade på oss två lotter, som vi inte vann något på. Annars fanns inte så mycket som jag fann intressant. Silversmycken, solglasögon och kläder dominerade torget och Storgatan. Mamma och jag köpte varsin plånbok. Och så marknadskarameller. Vi träffade Ellen och Nelson (Ellens hund). Ellen ska flytta tillbaka till Nybro i sommar. Hoppas att vi kan börja umgås mer då.
Rabarberpaj gjordes när vi kom hem. Den avnjöts med kaffe och glass (vanilj med chokladkross).

Imorgon blir det "tjejdag". Pappa blir ensam hemma när vi andra åker till Kalmar. Olivia ska beställa glasögon och sen blir det väl stan antar jag. Fast jag vet inte. Imorgon kanske jag känner för att stanna hemma istället. Lämnade tillbaka tröjan jag fick i present igår föresten. Fick pengar insatta på mitt kortkonto. Ska köpa någonting att ha på Elins student tänkte jag. Tiden går så himla fort just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar