Det är till att tjäna pengar också

Dagen inleddes med ett träningspass. Blev 300 kronor fattigare innan jag lämnade lokalen då nytt träningskort för tio tillfällen införskaffades. Åkte hem och bytte om för att sedan åka nästan tillbaka. Denna gång var det vårdcentralen jag skulle besöka. Doktoren hade inte så mycket att säga, mer än att allergikollen inte visat någonting. Fick ögondroppar mot mina kliande ögon. När jag hämtade ut dem på Apoteket träffade jag på farmor och farfar, så det blev som så att jag hängde med dem hem och drack kaffe. Fick hjälpa farmor med den nya febertermometern hon köpt. Inga problem att förstå om man läser intruktionsboken. Utom för farmor. Men jag tror att hon kommer att fixa det.

I eftermiddags ringde det från Madesjöpoolen. Ska jobba på Ekbacken nu i helgen. Fredag, lördag, söndag. Det är alltid trevligt när man tänker på att man får pengar senare. Jobb finns det ju tyvärr inte så gott om för tillfället. Och finns det så är man inte behörig. Eller så är det sommarjobb, eller jobb där man måste börja omgående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar