Men tjena vilket busväder

Inatt vaknade jag. Det mullrade utav bara hundan. Elin vaknade också och kom ut från sitt rum samtidigt som pappa kom ut i hallen och jag satte mig upp i sängen. "Jäklar vad det mullrar" sa jag. Elin höll med mig. Pappa undrade vad vi pratade om. "Eh, det åskar. Mullrar jäkligt starkt". På fullt allvar sa han: "Va? Det har jag inte hört". Var gång man sen höll på att somna om sken hela rummet upp av en blixt, som strax därpå följdes av mäktiga muller. Jag hann räkna till ettusentre, ettusenf... Mamma hade räknat lika långt. Regnade gjorde det också. Mycket.

Jag hade ingen lust att åka till Kalmar idag, så jag stannade hemma. Vi gick en runda med hunden, pappa och jag. Ett tag såg det ut som att regnet skulle kunna börja fall vilken sekund som helst, men så helt plötsligt sprack molnen upp och klarblå himmel tittade fram bakom vita moln. Med solen i ryggen blev det varmt. Nu har vi ätit lunch. Pappa skrapar lim från trappstegen där heltäckningsmattan nu äntligen är borta. Hela trappan är fri numera, och det kommer att bli så fint där allt småpill är klart. Det har tagit sin tid, men nu så.

Igår pulade jag med bloggens utseende. Kanske finpillar lite vid senare tillfälle, men jag är nöjd med resultatet hittills. Det var kul att ändra och grejja när jag väl kom igång. Jag gillar min nya, egengjorda header. :)

2 kommentarer:

  1. Gillar också din bloggs nya utseende :D Blev lite överrakad när jag först öppnade fönstret :P Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev ju lite skillnad kan man säga.
    Vad kul att du gillar den.

    SvaraRadera