Planeringen som inte blev av

Imorse drog jag på mig bikinin jag köpte för några veckor sedan. Solen sken från en nästan klarblå himmel och när jag hade ätit frukost, diskat och fixat mig hade jag planer på att ta min stooora filt och lägga mig utomhus. Termometern visade på 18 grader i skuggan och det var riktigt skönt på balkongen. Hur som helst... När jag kom ner, tog på mig skor och precis skulle öppna dörren fick jag ett sms. Det var Eurovoice. Pappa hade ringt, medan jag var uppe en kort sväng, och lämnat meddelande. Han var påväg hem, så det var bara till att slå undan planerna på solandet en stund och fixa lunch istället. När vi sen hade ätit färdigt och jag skulle gå ut så blåste det och hade inte alls varit skojigt att ligga ute. Nu ska jag klä på mig och sedan tvätta håret. I eftermiddag ska jag med pappa och Olivia till Kalmar. Jag ska hämta mina solglasögon och Olivia ska hämta sina glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar