Vilken dag

05.15, så dags gick alarmet på mobilen igång idag. Men redan en dryg halvtimme innan, tjugo i fem, vaknade jag och hörde pigga små fågelrackare vissla glatt. Jag var inte på humör för detta just då, och hade gärna sett dem uppätna av någon hungrig liten katt. Men det var bara till att masa sig upp och dra på sig kläder. Lite frukost, en snabb avsköljning av håret för att få lockarna tillbaka, en skvätt kaffe. Strax innan halv sju satt vi i bilen. Pappa, mamma, Olivia och jag. Vi hämtade upp en tjej och åkte till Kalmar sporthall och RM i drill. Där förbereddes inför dagen. Jag och tre till var sjukvårdare. Ulrika (ansvarig) visade allt hon hade i sin väska med plåster, elastiska lindor, värktabletter, kylpåsar... Ja, där fanns en hel del, som vi lyckligtvis inte behövde använda så mycket av. Det var mest skador på fingrar (orsakade av stavarna), en och annan tumme och handled som lindades. Men det var lugnt.
Halv sex nu ikväll var vi äntligen tillbaka hemma. Mamma och jag somnade i varsin soffa. Nu ska det bli helt underbart att få sova.

1 kommentar:

  1. Ja, du verkar ha haft en tuff dag du också....skönt med soffan efter alltihopa

    SvaraRadera