Storstan

Var med farmor i Kalmar idag. Besökte hennes bror, som behövde nya skor. Hon hade lånat med sig fyra par inneskor och tillslut kunde han bestämma sig. Jag tycker att han gjorde ett bra val. De var fina, inte så gubbiga som andra innetofflor för gubbar kan vara. Sen drack vi kaffe och åt bullar. Kom fram till att han och jag inte träffats sedan julen 2001, så det är ju inte så konstigt att jag inte var bekant. Men när farmor talade om att jag var Rickards äldsta så gick det väl upp ett ljus (tja, en liten stump i alla fall). När vi kom åter till Nybro lämnade vi tillbaka skorna och betalade de som han köpte, sen åkte vi till farmor och farfar och drack kaffe innan farfar skjutsade hem mig.

Nu ska jag spela Monopol Här och nu.

Nu vet jag föresten vart alla bussar, i Kalmar, går som det står Skogsrået på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar