God morgon!

Eller är det verkligen en god morgon? När jag vaknade kunde man höra att det inte var torrt på vägen. Men om det regnade, eller bara var rätt fuktigt kunde jag ju inte veta. När jag en liten stund senare lyfte på huvudet för att få en skymt av dagens väder föll det snabbt tillbaka till kudden igen. Tungt. Utanför fönstret var det inte regndroppar som föll. Nej. Det var snöflingor. Kall äcklig blöt snö. Det är ju mitt i mars. Det ska bli vår. Den där stackars krokosen som så sakta börjat växa upp vårt land med sin lilla gula knopp ska ju få känna av vårvärmen, inte vinterkylan.

Nu är det dags att gno av tänderna och borsta av den blöta snön från bilden och bege sig iväg. Första hållplats: sjukgymnasten. Nästa hållplats: Arbetsförmedlingen. Idag har de det nämligen så att man kan få träffa enhetschefer från omsorgen och presentera sig. Information är det också tror jag. Nej, nu måste jag skynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar