Aktiv dag

Dagen började med ett besök i den lilla träningslokalen. Hade ont i nacken och fick av sjukgymnasten några övningar att göra hemma, för att stärka även dessa muskler. Vidare körde jag till Arbetsförmedlingen för att stå i kö. Dock avbröts det klockan 10 då enhetscheferna skulle hålla en information för dem som inte jobbat i omsorgen förut. Jag träffade Ulf på AF, som bjöd hem mig på kaffe. Trevligt trevligt. Vi har inte setts sedan skolan slutade i november. Gick tillbaka till AF och stod i kö. Pratade med Mikael Olsson som hade hand om personlig assistans och Linn Bertilsson (f.ö. min chef) för äldreomsorgen. Måste säga att det känns ganska lovande faktiskt. Linn hade dessutom saknat mitt namn bland ansökningarna.
I eftermiddags fick jag den stora "äran" att handla. Inte allför roligt en fredagseftermiddag vill jag lova. Men hellre det än diska.
Faster m. pojkvän tittade in under kvällen. Sen försvann de då pappa trampade ner till ishallen.
Efter varma mackor, läsk och lite godis sitter jag nu här och tar det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar