Och jag som trodde att våren var påväg

Men hallå, vad hände med att våren var påväg? Idag snöar det ju igen. Tråktråktråk.

När jag hade varit på AF i torsdags skulle jag ha mamma och Ida med mig hem till Nybro, så det var bara till att vänta kvar i Kalmar i två och en halv timme. Åkte till Blomsterlandet och köpte fyra små Våreld till köksfönstret, svagt orange. Vidare till Rusta där jag inhandlade två böcker. Sen blev det fika på IKEA där jag även köpte örngott, kaktusar och krukor till kaktusarna. Slutligen blev det handling på CityGross, fick ett sånt där värmehjärta när jag betalade. Alltid trevligt med oväntade presenter. Hämtade folket på Varvsholmen vid fem och åkte äntligen hem. Slevade i mig pulvermos och varmkorv lite snabbt innan det var kör.

Igår när Elin kom hem från skolan åkte vi upp på stan. Gick på JC och fyndade. De hade "Tag 3 betala 100 kronor", så Elin tog fyra grejer och jag två. Fantastiskt vad lite fynd kan få en på bra humör. Åkte därefter hem, släppte av Elin, hämtade ett halsband, skjutsade Olivia till Rismåla och lämnade sedan halsbandet på Dammgatan. Därifrån har det idag tagits till Påskallavik.

Dagen idag har hittills varit slapp. Efter frukost åkte pappa och jag till farmor och farfar, Olivia släpptes på stan. Vi drack kaffe och kollade på skidor på TV. Nu sitter jag här och gör ingenting. Funderar på att författa ett inlägg om förra helgen och lägga upp lite bilder. Börjar bli dags för det nu.

Men tjena. Snöfallet ökar succesivt och nu är det rätt tätt.
Nu ska jag skjutsa liten syster till Rismåla. Där väntar pållen Tyzo. Han är typ två år och skitstor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar