Bltr-mätning på hög nivå

På morgonen var det dags att bege sig till distriktssjukgymnastien för veckan första träningspass. Därefter körde jag till farmor och farfar för att lämna tillbaka lille blå. När jag ringde på var det ingen som öppnade. Sen hörde jag farmor i trapphuset. Hon tvättade. Så hon kom upp och direkt när jag kom in hörde jag att farfar sov. Han snarkar nått gräsligt. Man kan få hörselskador för mindre. Bullar togs upp ur frysen och kaffe sattes på. "Vi ska snart dricka kaffe, jag ska bara ta blodtrycket på farfar. Eller, det kan ju du göra." Så det vara bara till att väcka den sovande björnen, som vaknade med ett ryck och såg allmänt förvirrad ut där han låg och tittade på mig. Strax därpå gick det upp ett Liljeholmen, och det var bara till att trä på manchetten, trycka på startknappen, vänta på resultat och läsa av. Kompilcerat värre. När det nu finns sånna fina apparater, varför har vi då stått i skolan med manuell bltr-manchett och lyssnat med stetoskop? Nä, men det var kul i skolan att mäta på varandra. Lite mer sport att behöva vara uppmärksam istället för att slå en batteridriven apparat. Drack kaffe därefter, åt bulle och nån nötkaka från Lidl. Gott. Gick till banken sen, lämnade pengar som skulle räknas och sättas in på kontot. Sen gick jag hem. Nu sitter jag här och har druckit upp mitt kaffe. Ojoj. Länge sedan jag har druckit så här mycket kaffe redan såhär dags.

2 kommentarer:

  1. Tack så mkt :) Mjo dom smälter nog in bäst kanske, fast jag gilalr dom andra.. dom märker ut sig lite mer.. men dom bruna e som mer gjorda för mig de stämmer..

    okey hehe.. mjo men jag e noga med färgmatchning när de gäller allt :P skratt..

    SvaraRadera
  2. nja inte ritkigt.. men rätt så snarlika är dom nog

    SvaraRadera