Ära eller straff?

Dagen har flutit på i lugnt tempo. Jag har av någon anledning trott hela dagen att det är lördag. Jag fick hur som helst den stora "äran" att åka och handla för att vi ska klara helgen. Varje vecka gör vi en matlista för kommande vecka och handlar efter den, men ibland tar saker slut fortare än man tror (typ mjölk och bröd, som ju alltid går åt) och man använder matvaror till annat än man tänkt från början (typ grönsaker, som man får för sig att göra en sallad på, fast de är inhandlade till någon speciell maträtt man inte tänker på just då).
Kvällsmaten bestod av bakad potatis med en skinkröra och en tonfiskröra. Det var uppskattat av alla och det är inte ofta alla äter av maten som lagas. Igår var en sådan dag då varken min lunch (sallad) eller middag (fetaostfylld köttfärslimpa) gick hem hos min yngsta syster. Men det är ju inte mitt problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar