Ett förlorat hjärta

När jag var ute och gick öppnade jag upp jackan, för det var väldigt varmt. Då upptäckte jag att min halskedja gått av. På kedjan har jag haft mitt konfirmationskors och ett guldhjärta som jag fick när jag döptes. Smått panikslagen blev jag. Just de där grejerna har ju en viss betydelse för mig. Det är ju symboler för viktiga händelser i mitt liv. Korset låg kvar i jackan. Det har jag "kanten" att tacka för. Det är en extra liten finess som min fina jacka har. Man kan knäppa ihop den nertill innanför dragkedjan, för att inte kall luft ska smita in underifrån. Fin tajt resår är det där. Hur som helst så hade kordet lagt sig där på något vis, men inte hjärtat. Så jag vände och gick samma väg tillbaka hem, men jag kunde inte hitta mitt guldhjärta. Jag vet att jag har ett i min låda, för jag fick två när jag döptes. Som tur var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar