Äntligen gjort

Med nybytta förband över de fyra hålen på min mage fick jag åka hem igår efter frukost. Håkan och barnen hämtade mig. Det stora plåstret vid naveln lurar en att tro att det är ett jättesår där, men det är inte mycket större än de andra. Det råkar bara vara liiite för stort för de små förbanden. Från början satt det ett lika stort upp under brösten också och jag blev helt förfärad, "men det skulle ju bara bli små hål". Men som sagt, det är små fina sår, sydda med stygn som löser upp sig själva när det läker. Hade samma variant när de opererade bort sköldkörteln, och det syns inte.


Så himlans skönt att komma hem. Det har blivit lite för många dagar, och nätter, på sjukhus i år. Men jag får väl ändå säga att det var skönt att få stanna över natten efter operationen, var ju inte precis pigg. Sov bort hela eftermiddagen, så pass att Håkan blev orolig när han inte fick tag på mig. Jag stängde ju av telefonen innan jag rullades upp till operationsavdelningen och sen låg jag ju på uppvaket ett par timmar innan jag kom upp till kirurgen. När jag kom upp till avdelningen sov jag mest, rackarns så trött man kan bli. Men allt gick bra, såg i journalen att operationen tog 59 minuter. 

Har blivit så himla väl omhändertagen under hela sjukdomsperioden, från första kontakten på akuten där i början på juli till nu när operationen äntligen är avklarad och ur världen. Bye bye gallblåsa, det är skönt att slippa dig.

Nu vill jag helst inte befinna mig på sjukhus mer, om det inte är för att jobba - vilket jag gärna skulle göra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar