Den jag vill bli...?

Oookej, jag tror att jag kanske håller på att förvandlas till den där personen jag tror att jag vill vara. Mamman som saftar, syltar och bakar bullar när lusten faller på. 


Igår blev det äppelkaka, ett fantastiskt recept som lyckas varje gång. Den blir sådär härligt saftig och god. Måste testa om det blir lika bra med exempelvis päron eller hallon också. 

Idag blev det en omgång kanelbullar. Och aldrig har de blivit så fina. 

Bakduken med kringlan på kom från "tomtemor" julen 2016. Behöver införskaffa lite fler bakdukar, ångrar att jag inte köpte några på loppisen igår. 

Faktiskt är det så att jag aldrig har bakat så mycket som sedan vi flyttade hit. Tror det beror på att vi nu har ett ordentligt kök som bjuder in till bak och andra köksaktiviteter. 

Ni som känner mig förstår ju såklart att jag även gillar att äta det jag bakar. Det syns ju rätt tydligt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar