Blöjfodral och påspåse

För ett tag sedan hittade jag en beskrivning på hur man gör ett blöjfodral hos UllranBullran. Kände direkt att en sånt vill jag ha! 

När vi var på IKEA i Kalmar för några veckor sedan hittade jag ett jättefint mönstrat tyg i stuvbitskorgen. Som om inte det räckte så hittade jag ett enfärgat som matchade. Tyvärr var ingen av bitarna stor nog och jag orkade inte ställa mig att mäta och klippa en större bit. Efter inventering hemma tyckte jag inte att de tygbitar som fanns riktigt var det jag ville ha. Men så igår när vi var på IKEA i Jönköping sprang jag ju på det där fina tyget igen och köpte en meter av det mönstrade och lika mycket av det enfärgade. 

Idag fick jag tid att sätta mig vid symaskinen och sy det där blöjfodralet. Så himla roligt det var att sy igen. 


Det var så roligt att det blev en påse till plastpåsarna också, en påspåse. En tub med ett resårband i var ände. Lätt som en plätt.


Nästa projekt är en hybridkasse. Jag har allt tyg men saknar mellanlägg/vliselin. Sen ska det få bli några enkla tygkassar också som blir bra att ha i väskan och plocka fram när man handlar lite lagom oplanerat. Har också köpt vaxad duk som ska bli ett skydd till passagerarsätet fram i bilen. Erik är så stor nu att han sparkar emot ryggen på sätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar