En heldag i Jönköping

I förmiddags blev jag upphämtad av svärmor och så åkte vi till Jönköping för att leta varsin stass till kommande festligheter. 

Jag fick tag på en rackarns snygg klänning i blått. Den räcker knappt till knäna så för att uppfylla klädkoden på det bröllop vi ska gå på så ska det till en kjol att ha under. Vi hittade dock inget tyg till det när vi besökte tygbutiken. Däremot köpte jag vaxad duk till ett sätesskydd att ha i bilen och tyg till en väska. 

Efter några timmar på stan åkte vi ut till IKEA och Asecs. Åt "lunch" på det stora blågula varuhuset innan vi gjorde några inköp, bl.a. lite mer tyg, till ett blöjfodral, och några glasflaskor. Vidare till Asecs för en snabb koll. Främsta målet där var att byta ett par byxor som inhandlades på stan några timmar tidigare. Köpte kläder till barnen men hade önskat en större storlek på byxorna till Ludwig. Det fanns inte på Kappahl i stan, men på Asecs. 

En sådär 10-11 timmar senare var vi hemma igen och jag kommer nog att somna innan huvudet når kudden. Mina fötter värker, och ryggen också, men det är det värt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar