Den plötsliga administratörsrollen

För ett tag sedan kände jag att jag ville engagera mig i samhället på något vis, bl.a. för att lära känna folket här, så jag ställde frågan på Ingatorps Facebook-sida och frågade vart jag skulle vända mig. 

Grannen hörde av sig då han är med i samhällsföreningen och en kväll kom han in för att prata lite. Han undrade om jag är bra på datorer och förklarade att den som skött hemsidan nu avsagt sig uppdraget. Han frågade om jag kanske kunde vara intresserad av att ta över. Jo, det skulle jag väl kanske kunna tänka mig, tyckte jag. Blev inbjuden till samhällsföreningens möte på måndag. Dagen efter att han varit här fick jag ett meddelande på Messenger från tidigare hemsideansvarig där hon skrev att det var roligt att jag skulle ta över. Så, nu är jag plötsligt administratör för Ingatorps hemsida
Jag hoppas att jag kan axla den rollen lika bra som Gunnel, men det känns inte allt för krångligt av det jag sett. 


Tänker att jag ska skriva ihop något både till "skvallerrutan" och till alla berörda som har information om sina verksamheter på sidan. Känns ju som en bra start att presentera sig. 

Tack för förtroendet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar