Rapport från sjuksängen

Det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig innan helgen. Vi skulle åka till Nybro för att gå på grillfest men i torsdags kväll fick jag galet ont i magen. I fredags morse fick vi åka in till akuten där man misstänkte gallsten. Ultraljud bekräftade misstankarna och jag blev inlagd på kirurgavdelningen. Och här ligger jag sedan dess. 

Fick göra en CT igår och den visade samma som i fredags. Har feber som kommer och går och infektionsvärdet har bara ökat. Vi tar en dag i taget. Igår på ronden lät det som att jag nog kan få komma hem till helgen. 

Håkan har varit här varje dag. Ibland själv och ibland med sällskap. Igår hade han med sig båda barnen och svärmor. Och så hade de hallon med sig från trädgården, några la jag på yoggin imorse. 

Det är tråkigt att ligga här. Tar korridorspromenader, löser korsord och surfar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar