Boksläpp på logen

Alltså, min mans farbror, svärfars äldste bror, har skrivit en bok om byn där vi bor. För mig som inte kommer härifrån, men som planerar för att bo här tills barnen sätter oss på ett hem, ska det bli jätteintressant att läsa. Redan när Håkan och jag gifte oss för två år sedan fick vi en del av boken skulle man kunna säga. Intresset över det vi fick var så stort att han beslutade sig för att skriva en hel bok. Vi har fått ett exemplar av den färdiga boken och hoppas kunna köpa två till så att barnen kan få varsin. 


När boken väl var tryckt blev det såklart boksläpp. Detta skedde på vår loge för ett par veckor sedan, under tiden jag låg inlagd i Eksjö. Tacksamt nog så fick jag åka hem på permission just den dagen och kunde vara med när Gondy berättade om boken och insamlandet av material. Ett 30-tal personer  med anknytning till byn samlades på logen där det bjöds på både smörgåstårta och kaffe med kaka som svärmor och grannen tvärsöver hade hjälpts åt att fixa. Det hade ju såklart känts bra om även jag hade kunnat hjälpa till, men nu var det ju som det var med den saken. 

Extra spännande är det ju såklart att läsa om gården där vi bor, Västragården, och där svärfar och hans bröder växt upp. Om än inte i samma hus. Vårt hus är byggt i samma veva som svärfar föddes så det är inte äldre än drygt 60 år, men gården är betydligt äldre och har funnits i släkten länge, med undantag för någon period då den ägdes av icke-släktingar. 

Ser fram emot att få tid att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar