Spänning i vardagen

Igår var Elin och jag på shoppingrunda. Hon hittade en väska till balen och jag köpte en låda att förvara pärlor i. Elin skulle även kolla efter en viss bh på Lindex. En som funkar under både student- och balklänning. Hon hittade en som hon gillade här hemma på Lindex, men den fanns inte i rätt storlek. På Lindex i Giraffen fanns den i rätt storlek, men då börjar hon bli osäker eftersom den inte kändes bra. Så det blev inget av det. Här letar vi i alla Kalmard affärer som säljer underkläder, åker även ut till Giraffen, och så ska hon ingen ha.

För en liten stund sedan ringde min telefon. I andra änden fanns en man som presenterade sig som Christian från poolen. Genom mitt huvud for en tanke: Vilken pool?. Han undrade om jag kunde jobba hos X (där jag ska jobba i sommar) på onsdag kväll till torsdag morgon.

Ikväll åker mamma, pappa och Olivia till Skåne . Imorgon är det Skånedrill i Staffanstorp så de åker till Åkarp redan ikväll. Mamma har beställt två armband till värdfamiljens kvinnor, så jag vet vad jag ska göra efter lunch. Sen har en av mammas arbetskamrater beställt ett halsband till sin svärdotter, som är fotograf. Så jag håller på att buda på två kameraberlocker på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar