Anställning

Började dagen med ett litet träningspass, sen hem och kollade Andra Avenyn. När klockan var tio i ett kom pappa in genom dörren och jag tyckte att han kunde ha hört av sig så att jag hade kunnat fixa något till lunch. Han sa att han visst ringt, och pratat med Olivia, men hon hade inte lyft ett finger för att vi skulle få något att äta. "Vadå? Det visste väl inte jag." Jaja. Pappa fixade fram lunch medan jag tog en dusch. Olivia fick i uppgift att plocka ur och i diskmaskinen. Visst, hon plockade ur och sedan plockade hon i de tre bestick som använts vid lunchen och pappas kaffekopp. Allt det andra som stod på diskbänken (frukostskålar och sånt) stod kvar. När jag en stund senare påpekade detta fick jag bara till svar "Det sa han inte." Nä, hon är inte så hjälpsam dendär ungen. Självklarheter är inget som finns i hennes värld.

Med posten idag kom mitt anställningsavtal för sommarjobbet. Fast jag är tydligen tillsvidareanställd, för det finns bara ett fr.o.m.-datum, den 1 april i år. Så nu är jag anställd som personlig assistent hos objekt 91601. Måste bara ringa och få klart med sekretess och delegering och sånt där, som ju kan vara bra om man ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar