Påsken bjuder till massor av kalas av olika slag

Igår tänkte jag som så att jag inte hade så mycket att göra. Därför tänkte jag ner på KUL. Jag trampade dit och upptäckte att det var kalas. Judisk påskmåltid skulle, traditionsenligt, firas. Mycket trevligt. Diverse seder såsom persilja doppat i saltvatten, pepparrot med "äppelmos" (rivet äpple, kanel, rött vin och nötter), osyrat bröd... Middagen bestod av champinjonsoppa. Gott. Till efterrätt serverades kladdkaka, som någon skurit i gigantiska bitar. Åt en knapp halv bit, med mycket grädde. Gillar inte kladdkaka sådär. Det är inte äckligt, men det mesta är godare. Till detta drack vi som passerat vuxenstrecket rödvin. Ett och ett halvt glas blev det för min del. Alltid trevligt sådär mitt i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar