Hipp hurra, 100 år

Dagen började med frukost, hela familjen. Sen begav sig mamma, pappa och jag för att hämta Mia och Anders, och därpå åkte vi till Hälleberga. Där mötte vi upp med en massa släktingar och bänkade oss i kyrkan. Kan ju säga att vårt lilla gäng på 20-talet personer åtminstone utgjorde hälften av dagens besökare. Minst. Hur som helst, anledningen till vårt besök i Hälleberga var att morfars (och Stigs och Ann-Maries såklart) far Erling skulle fyllt 100 år om tisdag. Dock dog stacken i lungcancer då han var 70 år. Efter mässan "guidades" vi runt bland gamla släktingars gravar. Första stoppet var självklart Erlings och Annas (morfars föräldrar). Bar även omkring på min kusin en liten stund. Väger inte så mycket för sin ålder. 9 år vill jag minnas att hon borde vara vid dethär laget (hon är född medan jag fortfarande gick på mellanstadiet, och eftersom hon är född i december borde det bli år 1999). När en timme förflutit och tårarna tryckt på vid lillkusinens (redan 1,5 år, helt sjukt vad fort tiden går) var det dags att ta sig ner till Hällegården för att där inta dagens middag. Potatisgratäng och fläskfilé (som var lite seg). Visst, det var gott, men inte direkt något extra. Till kaffet blev det prinsesstårta. Inte min favorit, men det är okej. Kändes överlag som att de kanske kunde ansträngt sig lite mer och gjort "sitt eget". Typ nått hembakt bröd till maten istället för knäckebröd, nått hembakt till kaffet...

2 kommentarer:

  1. TucciT Sjukhus - svar på kommentar21 april 2009 kl. 14:48

    Jao jo visst det kan de ju vara.. jag äter ju mkt mediciner, men troligen är de pencilinen och kortisonet nu,,,

    usch da de låter inge vidare.. men var det för nån av dina ärkmediciner då? är de orta nu?

    SvaraRadera
  2. TucciTsjukhus - svar på kommentar21 april 2009 kl. 18:00

    hehe jaså okey.. men de e ju skönt att du inte känt av så mkt nu ju... mjo Aerius äter jag varje dag haha.. kram

    SvaraRadera