SJ, Satans Järnvägar

Idag åkte Olivia med drillflickorna till Borås för att tävla. Men jag trodde aldrig att de skulle komma iväg. 15.50 var det samling på stationen, 16.05 skulle tåget gå. 16.10 hade fortfarande inget tåg kommit. Johannas (Olivias drillpartner) pappa skulle komma med tåget från Kalmar men SMS:ade och sa att de fortfarande inte lämnat Kalmar, det stod ett goståg på spåret någonstans mellan Kalmar och Nybro om jag förstod det hela rätt. Senare meddelades att tåget från Kalmar skulle ersättas av buss, ända till Alvesta, men att bussen inte gått från Kalmar än. Alltså fick hela gruppen vänta på tågersättningen. När klockan blivit 16.45 orkade vi (jag, Elin och pappa) inte vänta längre utan begav oss mot Kalmar. Påväg in fick vi SMS från Olivia om att de då satt på ett tåg.
När de åker hem imorgon har de fått alla sträckans möjliga byten; Herrljunga, Falköping, Nässjö och Alvesta. Kul.

I Kalmar bytte vi en av mina julklappar, digitalkamerarn. Eftersom de tydligen haft problem med den modellen i allmänhet fick jag en ny, något dyrare, modell. Men den ska väl fungera på ungefär samma sätt. Det ska visst gå att koppla denna direkt till TV:n för bildvisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar