Gyllne morgon

Jaha, tisdag morgon/förmiddag. Har sovit halvbra. Tog en stund innan jag somnade, vilket håll jag än låg på och vilken tekik jag än använde för att vända på mig gjorde det hemskt ont i ryggen. Tur att det är nästa vecka vi ska till Kastlösa på läger, denna veckan vetekatten hur det hade gått. Kanske inte ska säga för mycket än, man vet ju aldrig hur det är nästa vecka.

Hade planer på att sova länge idag. Till tio, minst. De planerna grusades vid halv tio när hunden gjorde sig påmind och ville ut. Jaja tänkte jag och drog snällt på mig kläderna och gick ner. I soffan sitter Olivia helt oberörd. Skiter fullständigt i hunden som står vid dörren och gnäller. Åh, irriterad man blir. Här tror jag att bara jag är vaken och så sitter hon och kollar på TV.

Solen skiner idag. Härligt. Fönstret här uppe står öppet. Skönt att kunna vädra ut det gamla och få in ny, fräsch vårluft. Tyvärr är det för kallt att kunna ta med sig en bok ut och bara lägga sig på gräsmattan på en filt, det är ju för sjutton bara februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar