Matdag

NU har jag städat färdigt. Var sak på sin plats, alla papper i pärmarna, alla skolböcker som inte används på hyllan. Elljusstaken ligger i sin låda, såhär dryga månaden efter att den egentligen borde packats ner.


före


efter

Mitt fönster står öppet. Det är så härligt med frisk vårluft, den är verkligen speciell.

Vår underbara mamma har kommit på att vi barn, som ändå är sportlovslediga, ska laga mat nu i veckan. Elin och jag har fått två dagar var och Olivia har fått en. Mina dagar är idag och på onsdag. Våra dagar ansvarar vi för lunch och middag. Dagens lunch blev varma mackor och till middag serveras Chili con Carne. På onsdag blir det hamburgare och pasta med baconsås.

1 kommentar:

  1. hömm, jag hade visst missuppfattat saken med de dära klysmorna lite.. Båda alternativen innebar visst samma sak, missuppfattade läkaren lite :P

    SvaraRadera