Konsten att göra ingenting

Idag har jag varit ledig hela dagen. Och vad har jag gjort? Ingenting av det nyttiga slaget. Eller jo, jag stekte mig pannkakor till middag t.ex. Annars har jag gjort så lite som möjligt. Uppdaterat telefonen har jag ju också gjort. Och beställt en ny iPhone5s.

Sovit riktigt dåligt inatt. La mig i bra tid igår kväll. Kunde inte somna så jag la mig på spikmattan en stund (häromnatten somnade jag nästa direkt efter att jag lagt mig på den och vaknade nog en sådär 4-5 timmar senare, fortfarande på spikmattan…) men det hjälpte inte. Var uppe vid halv tre och tog ett par värktabletter för huvudvärken. Måste ha somnat sen och vaknade inte förrän vid nio. Trött som ett as, men det var bara till att ta sig upp och försöka göra någonting. Petade i mig lite frukost och ytterligare värktabletter. Testade att kombinera Ipren och Alvedon, men vill inte påstå att det gjorde nån skillnad. Sen har jag mest legat på soffan. Haft lite musik på tyst i bakgrunden.

Imorgon är det dags för medarbetarsamtal med chefen. Sista timmen på jobbet går åt till samtal och sedan blir det till att träna hos sjukgymnasten en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar