Back to work

Har idag jobbat första dagen på ca. 3 veckor. Det är så kul att besöka boende och mötas av “Det var länge sedan du var här. Jag har saknat dig.” Sånt värmer faktiskt och gör det lite lättare. Tänkte att mittemellanturen kändes rätt lagom att börja med, men det har varit full rulle hela dagen och imorgon kör jag på ett dygn. Ingen rast och ingen ro. Tur att jag tycker om mitt jobb så mycket. Vissa stunder under året som gått har jag velat byta bort det, men fanken alltså vad jag skulle sakna det.

Det har tyvärr regnat nästan hela dagen, så vart jag än har gått har jag blivit blöt. Men det har varit ett ypperligt tillfälle att testa regnskorna jag köpte på Lidl för ett tag sedan. De får godkänt, men de är inte så sköna att gå längre i. Inte för mig i alla fall. Jag gick i dem från jobbet till Willys, handlade och gick tillbaka till jobbet. Det var väldigt skönt att byta tillbaka till gympadojjorna efteråt. Hoppas på bättre väder imorgon. Det måste ju inte vara jättevarmt och strålande solsken, men uppehåll vore ju trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar