Det där med att minnas…

Vet inte för vilken gång i ordning, men idag var jag på Astrakanen igen. Ringde ner förra veckan och hörde mig för hur jag skulle göra med den där huvudvärken jag haft sedan jul. Fick en tid bokad till en av läkarna där och idag var det dags.

Fick berätta om mina besvär. Igen. Men det var ju den tredje läkaren jag berättade det för bara på Astrakanen. Han kollade reflexer, hörsel, blodtryck. Trycket var lågt, reflexerna bra och hörseln var väl också helt okej. Han kunde inte hitta några orsaker till långvarig huvudvärk och valde att skriva remiss för att få göra en CT (datortomografi). Då det är kortare väntetid i Oskarshamn skulle han skicka remissen dit.

Vad jag upptäckte i handväskan när jag kom till jobbet? Minneslappen med alla symtom jag har… Den glömde jag bort när jag var där, och insåg att jag bara kommit ihåg att nämna hälften. Till exempel glömde jag nämna att jag har svårt att minnas saker och att koncentrera mig…

Passade även på att fråga om den där knölen jag har på insidan av vänsterbenet, där jag var fästingbiten för ett par år sedan. Det är en fettknöl kunde han konstatera. Kan vara bra att veta, så slipper man undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar