Att byta ett mot ett annat

Det slog mig idag att samtidigt som jag blev av med en sjukdom (hyperthyreos) fick jag en annan (hypothyreos) som jag kommer att få leva med resten av livet. Livslång medicinering med Levaxin. Jag har inte reflekterat så mycket över det innan, har mest varit glad att slippa giftstruman och dess symptom; hjärtklappning, värmeintolerans, att alltid gå på högvarv, ständig trötthet o.s.v. Istället kommer jag visserligen att få lära mig att leva med andra symptom, såsom alla dessa, men en kropp på lågvarv känns nånstans lite bättre än att den ständigt går på högvarv (kan ju leda till hjärtproblem bl.a.).

Har en hel del nytt att läsa in mig på alltså. Jag hoppas att jag fortsatt får vara en patient på Sköldkörtelmottagningen framöver och få hjälp med frågor och funderingar, tips och råd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar