Rapport från sjukstugan

Gaah. Då har även jag blivit drabbad av förkylning. Den smög sig på i fredags för att slå till med full kraft igår. Tung i huvudet, feberkänsla (dock ingen feber), en näsa som rinner och är täppt om vartannat, allmänt seg i hela kroppen.

Det var bara till att se sig besegrad igår och sjukanmäla sig. Typiskt att det var just denna helgen jag lovat att jobba extra för att få vara ledig när det är lägerdags. Fast det spelar ju ingen roll, bytt är bytt och jag kommer ju ändå att vara ledig. Allt ligger i schemat så det är ingen fara. Men det är ju ändå surt att vara sjuk. Fast det är ju inget man kan råda över.

Gårdagen bestod av att ligga hemma i soffan och bara ta det lugnt. Tur att det fanns mat över från fredagen så att jag inte behövde anstränga mig med nått sånt. Idag ser det värre ut på den fronten. Får väl se vad jag kan hitta på. Annars tänkte jag väl ägna mig åt samma aktivitet som igår – soffläge. Sängläge möjligtvis. Får väl se om jag hittar nått bra på TV att slökolla på, annars finns här väl alltid nån film i nån filmlåda.

Det var allt för den här gången. Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar