Ständigt dessa brev

Tog nya ämnesomsättningsprover i måndags + kreatininprov inför magnetkameraundersökningen imorgon. Idag kom ett brev från medicinläkaren i Kalmar. Han skrev att han försökt få tag på mig telefonledes (han har försökt ringa en gång, i onsdags), men inte fått tag på mig. I brevet meddelar han att jag enligt proverna verkar en aning övermedicinerad och istället för 125 mikrogram Levaxin varje dag ska ta 125 mikrogram varannan dag och 100 mikrogram varannan dag. Och ta nya prover om en sådär 6 veckor igen – i mitten av januari ungefär. Blä, jag tycker inte om att ta prover, och det blir inte bättre ju fler man tar heller. Så mycket prover som de tagit på mig i år har de nog inte tagit på hela livet innan sjukdomen.

brev

I förra brevet skrev han att jag blir uppsatt för återbesök om drygt ett halvår. Det blir mitt tredje besök på medicinkliniken. Har bara varit hos läkare där en gång precis när jag blev diagnostiserad med min Graves och sedan ett kontrollbesök hos en sjuksköterska.

Får ta vägen runt apoteket innan jobbet då helt enkelt, så jag har alla sorter hemma när det är dags att dela i dosetten på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar