Dan före dan före dopparedan

22 december. Världens bästa farfar fyller 81 år. Jag var där med en present redan i fredags eftersom jag jobbar ikväll och inte kan komma när han firar med lite fikakalas.

Jag har hunnit städa mer än jag hoppades och trodde att jag skulle orka. Känner mig mer än nöjd. Har till och med fått upp gardiner i sovrummet.

947284_587734577965272_315765150_n 

Mamma och pappa kommer idag att leverera en julgran, hoppas jag. Det har de i alla fall lovat att göra. Den nyinköpta foten står redo i hörnet där granen ska stå. Det är första året jag bor så stort att jag har plats med en gran och jag funderade på om det skulle bli plast eller riktig, men valet föll på riktigt. Hela grejen med julgranen är ju att det doftar så gott under julen. Morgondagen får ägnas åt att knyta tråd i de nyinköpta julgranskulorna. Det var inte ens snören med i paketet med glaskulorna. Det var det ju till och med i paketen med plastkulor som vi köpte på jobbet… Jaja, bara till att knyta imorgon. Blir en lagom syssla medan bröddegen jäser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar