En sån där årslista

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja, det kan man verkligen säga. Bland annat så blev jag inlagd på sjukhus för att operera bort sköldkörteln och blev därmed kroniskt sjuk. Sjuk för all framtid alltså. Och så nu i slutet på året gjorde jag en magnetröntgen. Köpte min första bil också. Stort!

Genomdrev du någon stor förändring? Jag flyttade. Det måste ju räknas som en ganska stor förändring. Ytmässigt stor förändring var det iaf. Från 38 m2 till 72 m2.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej. Eller ja, en kusin blev det iofs.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Oj, det var svårt. Men födelsedagen kanske jag lär minnas, då var jag sjuk... Annars kanske det blir den 3 oktober, dagen då mitt liv förändrades för all framtid i samband med operationen.

Vilka länder besökte du? Danmark en gång och Tyskland två gånger.

Din största framgång på det privata planet? Tror inte att det varit så stora privata framgångar i år. Hoppas på nästa år. 

Vad spenderade du mest pengar på? Bilen, utan tvekan. Det dyraste jag köpt. Någonsin.

Största misstaget? Att jag tvättade min favoritklänning med ett par jeans och de annars vita ränderna blev gröna…

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att jag fick kontrakt på en fantastisk lägenhet.

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Ett friskare liv.

Vad önskar du att du gjort mindre? Ängslat mig för sånt jag ändå inte kunde påverka.

Bästa boken du läste i år? Fasen, har knappt läst något i år, men jag har påbörjat “En man som heter Ove”.

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Jobbet har bara tuffat på “som vanligt”.

Något du önskade dig och fick? En större bostad.

Något du önskade dig och inte fick? Få bli frisk med mediciner och slippa operation. Så blev det ju inte.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Diagnostiserades med halsfluss dagen innan så jag var sjuk på födelsedagen. Men några modiga släktingar kom upp och fikade ändå, på köpekakor och tårta som mamma ställde upp och bakade.

Vad fick dig att må bra? Goda vänner och familjen. Annars satt ju morfinet och ketoganet inte fel i det avseendet ;)

Vem saknade du? Ibland saknade jag gammelmorfar Helge

De bästa nya människorna du träffade? De nya kollegorna. Träffade inte så mycket nya människor. Om man inte räknar sjukvårdsfolket då iofs. Kirurgen som opererade bort min sköldkörtel är en fantastiskt bra människa i det sammanhanget.

Mest stolt över? Att jag lyckats gå ner i vikt trots avsaknad av ämnesomsättning årets sista månader.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Stressa av mer, lyssna på min kropp, tappa några kilon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar